onsdag 5 februari 2014

Orättvisa beteende


Fröken gick snabbt till klassrummet. Jag sprang efter henne. Fröken öppnade dörren och steg in  klassrummet och stängde dörren bakom sig. Jag stod precis bakom dörren.
Jag knackade på dörren, men fick inget svar. Äntligen öppnade jag dörren och gick att sitta på mitt ställe.

Fröken frågade  eleverna: vem kan redogöra för mordet på Gustav den tredje?
Ingen kunde inte utom jag. Jag tog upp min hand att svara på frågan, men fröken tittade inte på mig…
Anton sade: Elina kan... 
men fröken brydde oss inte och sade : vad dåligt att ingen kan.

Några sekunder senare ville hon att eleverna öppna sina böcker och började högläsningen. Fröken valde Anton att läsa högt. Hon visste att Anton inte kunde väl svenska. Stackars Anton läste med svårighet. Jag tänkte att det fröken stoppade honom och valde en annan elev att fortsätta. Hon tackade eleven efter högläsningen.
Nu var det min tur att läsa. Jag höll min bok och stod att börja, men fröken hoppade över mig.

Eleven framför mig började läsa. Jag fick sitta på min stol. Jag kände mig en stor sorg i mitt hjärta. Jag kände mig övergivet, men fröken var så nöjd, jag var säker på det.

Jag blev stressad och  kunde inte tåla ännu mer. Jag lämnade klassrummet och gick ut. kanske till min pappa…     

3 kommentarer:

  1. Vi kommer att fortsätta arbeta med texten idag, och du har då möjlighet att gå igenom din egen text och kontrollera om du har den struktur och de språkliga drag den här textgenren kräver.

    SvaraRadera
  2. Rubriken
    Texten har rubriken och täcker bra texten, Jag väljer steg 4 i textnivå.

    Styckeindelning
    Det finns Styckeindelning i texten, men du använde både blankrad och hybrid stycke , då ligger din text i steg 2. Det finns några punkter i texten som jag förstår inte vad du menar? Du kan träna lite mer om blankrad och indrag i dina texter.

    Användning av tecken
    Du har använda punkt bra i sätt. Men du använde frågetecken och man får inte använder den i direkt tal. jag tycker att texten ligger i steg 2.

    Du var bra i alla fall min kompis.

    SvaraRadera